nuffnang

Thursday 14 February 2013

7 Hari Di Hospital Part III

Lama plak gap nak sambung kisah sebelum beranak ni...tak sempat nak memblog....huahahahahaha

Okies sambung balik......

Lepas masuk dos kedua pagi tu...petang tu dalam pukul 3 petang cek jalan lagi...masih lagi 1cm...doktor terus masuk dos ketiga....dan doktor dah bagi tau siap-siap..kalau lepas dos ketiga masih tak buka jalan..sile bersedia untuk czer..........................huarghhhhhhhhhhhhhhh......ni yang paling ngeri....beranak normal koyak rabak ok lagi...nak kene czer...huhuhuhuhuuhu..satu jer yang aku pikir masa tu..sape lah nak jaga aku kalau aku kene czer...mak ayah dah tak de..mak mertua...huhuhuhuhuhuhuhu.......

Doktor cakap malam nanti akan cek lagi..nak tengok bukaan macam mane...sepanjang nak menunggu tu..hanya surah Yassin yang menjadi peneman...boleh dikatakan melainkan tidur sahaja tak baca....memang tak tau berapa puluh kali...baca dan baca...niat mintak mudahkan bersalin...tiup dalam air yang aku minum...air selusuh..minyak selusuh sume telan.........malam tu...tak bleh nak tidur..sebabnya tak skait langsung dan bila buat CTG..tak der contraction lansung....sedey sangat...........tiap-tiap kali bangun jalan....cakap ngan baby...kuar la cepat dik...pusing dalam ward tak payah cakap la...semua orang dalam ward dah kenal..satu hari ronda dalam 7.8kali.........tengah malam tu doktor cek lagi masih lagi 1cm


1 Feb 2012................................

Hari ni doktor cakap akan tukar plan untuk aku.......
Masa lawatan pagi..doktor cakap akan czer...tapi t6engok bilik bedah..kalau ade kosong dan doktor cukup..akan tolak ke bilik bedah bila-bila  masa dan dia suruh aku ready.......menangis je lah yang aku tau masa tu...en. somi datang menangis jer......

Tetiba petang tu..kuar darah plak..macam turun tanda...banyak gak darah...doktor cakap tangguh dulu la ke bilik bedah..cuma dia suruh aku alert..kalau ade air ketuban..maklumkan kat dia orang..lega sekejap rasa................memang banyak jugak la darah...mak mertua aku kata may be aku ni kembar darah @ ketuban darah..tu yang jadi lambat buka jalan...kalau ketuban air..pecah ketuban cepatla jalan buka.....so sekanrang memang 1005-5005 and infiniti kebergantungan hanya lah pada Allah...en. suami cakap....kalau Allah dah tentukan normal..tak kira macam mane berliku pun...tetap normal..kalau dah takdir czer...dah masuk dalam labour room pun kene czer........

Masa doktor datang cek malam tu...datang agak ramai gak ler....aku baring kat katil dan dia org kerumun....ermmmmmmm..macam dah tak de kemaluan dan rasa malu....selamber jer..doktor tarik kain aku dan cek pad aku...nak tengok darah yang kuar mcm mane dan air ketuban tu warna ape.......nasib baik sume doktor pompuan.........tapi aku tetap rasa malu.........doktor cakap kalau air ketuban dah tukar kaler...kekuningan atau kehijauan..maknanya anak dah berak dalam perut....nasib baik air ketuban masih lagi clear.......dan aku memang sentiasa doakan keselamatan anak aku..sembahyang hajat tak payah cakap ler...setiap malam memang sembahyang hajat...en. somi kata boleh sembahyang lagi..cuci sebelum pegi sembahyang...tukar pad..sebab tu baru tanda..bukan nifas.........saat menunggu memang sangat berdebar dan menakutkannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!





LuV...................................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak