nuffnang

Wednesday 30 January 2013

7 Hari Di Hospital Part I

Tengok tajuk macam pelik kan?......
Apehal  plak tetiba tujuh hari di hospital......sebenarnyer tak dan nak update kisah pasal kelahiran si bam bam a.k.a Muhammad Yusof Zaqwan........sebab masa tidak mengizinkan..(konon ler)......

Pada tarikh yang sama macam hari ini...aku menyerahkan diri kat hospital Serdang...kisah nyer aku ni tiap kali pregnant memang ade GDM..atau pun yang ni nak buat macam mane memang dah keturunan..sebab tu la jugak takut sangat nak mengandung lagi (dalam takut-takut dah ketiga..huahahahahha).......

sebanarnya berkenaan dengan due date a.k.a EDD ni pun confius gak...kalau ikut tarikh period aku..sepatutnya  31 Januari 2012...kalau ikut yang scan kat swasta..3 Februari 2012.....macam lebih kurang la tu kan...tengok scan swasta ngan period punyer EDD lebih kurang..nama pun EDD,tapi ikut doktor klinik kesihatan plak 25 Januari 2012.....macam mane...kalau ikutkan..aku memang tanda aku punyer period sejak tahun 2011..sebab aku memang bercadang nak pregnant...cuma pikirkan tarikh yang sesuai supaya aku punyer tarikh bersalin tak bertembung ngan tarikh exam..gitu.....kalau ikutkan doktor pakar kat Serdang dia orang suruh aku serah diri 25 Januari 2012..tapi aku ni kan degil dan derhaka arahan doktor...bukan tak sayang baby..kalau org dengar aku engkar arahan doktor mesti ingat tak sayang kat anak dalam kandungan kan...tapi sebab berdasarkan pengalaman sebelum-sebelum ni...yang no 1..on time tarikh due date period...yang kedua on time tarikh due date scan swasta...so aku pun beranggapan yang ni pun akan lebih kurang la kan...tapi dalam masa yang aku tiap-tiap hari sembahyang hajat dan istikharah mintak petunjuk..yang mane patut ikut kan..so hati tergerak akan serah diri pada 30 Januari 2012.............

Kisahnyer...sampai jer hospital...gempar la kat tempat dewan bersalin dan kecemasan tu...gempar ngan bebelan doktor lah.......dan aku ni plak jenis lemah semangat..pantang orang cakap kuat-kuat dan marah mula la nak nangis...last-last muka nak menangis...then doktor pakar yang ade hari tu tengah check kandungan...tetiba baby kurang aktif...kalut la sume...amik oksigen bagai pakaikan kat hidung aku...en. somi tunggu kat luar dan telefon tak bleh bawak masuk..........nak ngadu kat dia pun x bleh..so tahan jer lah..dah nama pun serah diri.....lepas pakai kan oksigen tu..baby mula aktif balik...pastu ade sorang doktor pakar datang tanya macam-macam dan bebel secara lembut...dia siap cakap.."see..baby dah kurang aktif..sebab overdue"..aku cakap kat dia..yang overdue tu tarikh scan kat Klinik Kesihatan jer..tarikh period saya belum lagi....tarikh ikut scan yang saya scan 3D pun belum lagi...baby kurang aktif sebab mak dia berdebar kene marah....terus dia diam jer...then pujuk-pujuk.....amik darah..cek semua bagai...cek VE..yang ni paling aku tak suka..dah x sakit lagi..buat per nak cek....

Pastu terus bawak fail sume bagai..dia suruh tunggu kat luar sampai dapat katil kososng..katanya katil penuh..tapi tak bleh kuar dari kawasan Dewan Bersalin dan Kecemasan tu...(takkan aku nak kuar ngan uniform merah tu..agak-agak ler)..dah la lapar nak tunggu sampai dapat katil kosong....

Lebih kurang pukul 3 petang baru dapat naik ward dan dapat katil...tapi ya ampun...katil pun....nak tak nak terpaksa la.......................


Okies...nanti sambung lagi.......................


LuV..............................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak