nuffnang

Monday 1 October 2012

Harapan Baru.................

Pejam celik pejam celik..dah pun masuk bulan Oktober....................

Dalam sebulan dua lagi..akan berakhir lah tahun ini.....bagi saya sepanjang sepuluh bulan tahun ni macam-macam pengalaman dan suka duka saya dah pelajari dan tempuhi untuk tahun ni...sebulan dua lagi tak tahu lah macam mane dan apa lagi yang akan terjadi........

Yang pasti bulan Oktober adalah bulan yang penuh pengharapan buat kami suami isteri....bulan yang akan menentukan sesuatu yang bermakna bagi kami berdua........

Sebelum tu....nak update pasal bajet 2013.....

Yang pasti satu je lah yang pasti akan dapat...baucer buku..kalau tahun lepas hanya RM200 tapi tahun ni dah naik sikit kepada RM250...sebenarnya baucer buku ni....kalau lambat maknanya tak bleh guna lagi untuk beli buku...sebab semalam dah start kelas dan buku sudah dibeli pakai duit sendiri....dah kopak dah.......beli buku dua tiga biji semalam...pokai den...dapat tunggakan bulan ni pun...sama jer lah..tak bleh nak berjoli sangat-sangat la.....komitmen banyak....

Bonus sebulan setengah gaji..sebenarnya yang setengah bulan dah dibagi..semalam laoshi mandarin saya ada cakap...bajet ialah perncangan kita untuk masa akan datang..kalau sesuatu yang dah dibelanja tak patut masuk dalam bajet la...so dia suruh kami pikir sendiri pasal bonus...huhuhuhuhuhu...fikir la secara logik dia cakap...saya hanya kongsi apa yang laoshi saya cakap.............

Semoga segala harapan kami tunggu dalam bulan Oktober ni akan mendapat keputusan yang positif....bulan ni juga saya kene bagi public speaking atau penguapan awam di tempat kerja saya....setakat ni dah dapat tajuk..cumanyer..tak print lagi..dah lama tak bercakap kat depan orang ramai...tak pe lah..cuba semampu boleh......

ooopps..lupa..semalam ade family day + team building tempat kerja aku buat kat PD, aku tak dapat join sebab en. somi keje ari sabtu dan aku ade kelas ari Ahad pagi-pagi buta...hehehehehee..yang bestnya..cabutan bertuah nama aku memang bertuah..naik nama aku hadiahnya ialah..PETI SEJUK DUA PINTU!!!!!...pagi ni datang kerja....orang nampak jer muka ni..peti sejuk..peti sejuk..rugi tak pergi..bagi aku..tak pe lah.....nak wat macam mane..tak de rezeki.....


Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kami sekeluarga dan semoga diberkati dan dirahmati selalu....



Aminnnnnnnnnn.............................


LuV......................




No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak