nuffnang

Friday, 28 September 2012

Bajet 2013...................

Wah...tajuk..economic and mencabar sangat................

Bukan aku yang nak kene tolong sediakan bajet...dan aku xde kaitan dengan pembentangan bajet yang akan dibentangkan petang ni...cuma nak coret-coret pasal bajet 2013 jer.......

Kalau dulu..tahun lepas..masih ingat lagi....kat tempat keje lama..betapa excitednyer oficer kat sana nak citer bab bajet ni...elaun tu elaun ni....bonus la ape lah......yang  penting dengar je lah petang nanti...ura-ura atau kabar angin tu sedap didengar jer..............


Kalau nak citer bab bajet ni...ade lah jugak faedah yang aku pernah dapat...selain dari bonus (walaupun setengah bulan)...jadi lah..orang kasi....tahun ni (yg bajet tahun lepas..dapat baucer buk yang RM200 tu...BR1M tak dapat la...tapi dapat baucer buku tu pun dah kira ok lah....

Walau pun sebenarnya...tak guna untuk beli buku untuk belajar pun...kenapa????bukan sebab tak nak guna untuk beli buku..tapi supplier buku yang kami nak guna tak nak pakai baucer..nak cash..nak buat cam ner.........dah la harga buku sume sedabak...RM70++,  RM80++, sabar je lah....tak pe beli buku..ilmu tu..


So ape yang aku buat ngan baucer...beli alat tulis untuk diri sendiri dan anak-anak sekolah...dapat la budak-budak tu beli buku cerita banyak-banyak..beli alat tulis buat stok.....janji guna kan..dah expired rugi jer....

Harap-harap bajet tahun ni..aku yang golongan marhain ni dapat la merasa faedahnyer jugak.....


Tunggu la petang ni....................


Luv....................................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak