nuffnang

Wednesday 2 May 2012

Yusuf Zaqwan dan EBM

Hari ni dah masuk seminggu aku naik kerja lepas cuti bersalin.......setakat ni alhamdullilah..anak-anak sume ok dan baby pun ok....

Yusuf pulak alhamdullilah ok jer dok kat taska dan boleh minum susu dengan jayanya.....mula-mula hantar minggu lepas letak dalam lima botol..(5 botol x 3 oz)..untuk sehari..memandangkan aku balik keje pukul lima..sampai kat taska dalam 5.20..(lambat sebab kene tukar kat..masih belum dapat pass pekerja..so kene tukar pass setiap kali datang dan balik).....minggu lepas tengok dia punya bekalan EBM selalunya kan tinggal satu botol tak habis..selalunya..kalau tak habis macam tu..sama ada balik kasi kat dia kalau dia nak atau pun..kasi kat abang-abang dia...(dia orang sangat suka EBM sejuk!!!..pantang ade balance dalam peti..ade je nak nak abis kan...hehehehhehe)

Jadi ari Jumaat aritu aku try bagi empat botol..tambah plak hari Jumaat tu dia kurang sihat..nak beralih bulan kot....tapi tak ler demam teruk..cuma badan dia dedar sikit lah malam tu...siang tu orang taska cakap tak demam pun..sudahnyer..ngam-ngam abis empat botol.....masa pegi amik dia baru abis minum dan baru tertidur......

Setakat ni stok EBM boleh la..tapi tak lah meriah sangat...yang dalam botol ada dalam lebih kurang 15 botol..(15 botol x 50z)..dan dalam plastik bag (27 x 5oz)..senang citer 50z la..sebab ade jugak yang aku simpan 7oz..ade yang plasti 120z..tapi lebih kurang la..aku lagi suka menakutkan diri sendiri yang stok tu kurang..baru lah aku tak bersenang lenang..sentiasa usaha untuk tambah dan tambah...so sekarang ni ada dalam lebih kurang 210oz stok EBM si Yusuf ni..alhamdullilah...

Sehari dia guna dalam 12oz (4 botol x 3oz)..insya Allah cukup lah tu..seminggu 60oz.....setiap hari aku akan pam sekurang-kurangnya 10oz..supaya tidak lah susut sangat.......

Nak dikatakan meriah sangat mengepam time keje ni pun tak ler sangat..maklum ler kerja kuli macvam aku ni..bukan nya bleh pegi pam selalu..sebab tak de bilik sendiri..pam pun kat surau..time pagi orang tak ramai sangat  de...senang sikit nak pam..time petang yang susah sikit..malu jugak sebenarnya..walau pun dah anak tiga......

Semoga rezeki Muhammad Yusuf Zaqwan akan terus bertambah dan dapat menyusu selama yang mampu..kalau abang Akil mampu setahun dua bulan exclusive BF..harap-harap adik Yusuf ni mampu lebih lagi lah...lagi pun dah dapat sokongan sepenuhnya dari en. somi....(terima kasih belikan deep freezer tu)...insya Allah aku akan usaha sekuat yang mampu......



LoVe.............

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak