nuffnang

Tuesday 24 April 2012

Saya dan hari ini.................

Tajuknya macam tu..sebab hari ini hari lahir aku....

Hepi bufday to me.......

Hari ini aku telah pun secara rasmi tiga puluh satu tahun...dah tua kan.........tapi kata en. somi...
:jangan dipandang umur tahun masihi..sedangkan umur kita tahun hijrah dah hampir empat puluhan...."
memang....masuk three series pun dah rasa macam dah berumur...tapi yang penting hati sentiasa kene ceria....

Hari ni jugak aku dah masuk keje...masuk keje dan keje kat tempat keje baru......dah la blur dah lama cuti (aku kan jenis blur)...tambah plak masuk tempat keje baru........

Hantar bambam..ak.a baby Yusuf ke taska untuk hari kedua..alhamdullilah...dia ok.......cuma kalau panas sket..mula la nak nangis...biasalah orang badan besar..mana boleh panas-panas.....

Tempat keje baru...ini hanyalah my first impression..dan bukannya kesimpulan...banyak yang perlu diperhati dan dipelajari sebelum membuat kesimpulan......

Suasana kerja..ok..ceria....bos..alhamdullilah..happy go lucky.....keje...boleh tahan...ade target...tapi takde kene push nak cepat atau pun segera..janji siap......kadar pergerakan kerja tidak ditentukan oleh bos...jumlah kerja yang perlu disiapkan sahaja yang ditentukan.....


Yang paling penting ialah parking...ini lah sebab utama aku mintak tukar...dan alhamdullilah..senang nak parking kete...walaupun aku masuk WP 2..pukul lapan..sampai tempat keje dalam 7.40 a.m macam tu...tapi parking masih avaiable dan tak jauh dari tempat keje......

Balik keje pun senang...walau pun kuar dari ofis jam lima lebih..lima belas minit dah sampai taska anak-anak.. 5.40 p.m dah selamat sampai umah....itu pun selepas berbual-bual sket ngan pengasuh Yusuf...


Semoga segalanya akan dipermudahkan dan dirahmati Allah ......................


Aminnnnnnnnnnnnnnnnnnn

LoVe.................................

2 comments:

  1. happy birthday kak wati.....seronok la dapat tukar...cukup 5 tahun ni sy plak...

    ReplyDelete
  2. tq ila....

    seronok jugak la...walau pun totally beza bidang kerja....

    yang penting..masalah parking dah x yah pk...

    banyak kene blaja.....suasana dan bidang kerja..100% berbeza

    jgn lupa isi bila dah cukup 5 tahun yer...:)

    ReplyDelete

pendapat pembaca yang bijak