nuffnang

Tuesday, 15 May 2012

Baby Yusuf yang bambam.....

Baby yusuf memang bambam...tu nama manja yang kami panggil kat dia..sebab dia memang tembam...pendek panggil..bambam...kadang-kadang adik bam......

Dua minggu minggu lepas......awal bulan lima or Mei...timbang dan cucuk untuk tiga bulan....

3 bulan...

Berat = 6.77kg.....

Cucuk tiga bulan..doktor cakap bagi ubat lepas cucuk..sebab cucuk ni boleh menyebabkan demam..tapi en. somi kata tunggu dulu..kalau ada tanda -tanda panas baru bagi...so ummi dia kan isteri mithali (sanggggatt la kan)..ikut la cakap somi...alhamdullilah...baby Yusuf tidak mengalami simptom-simptom demam dan tidak demam..alhamdulilllaaaaaaaaahhhhhhhhhh...thank you Allah...................

Patut lah agak terasa la bila dukung ida..skang ni kalau nak naik tido..atau naik atas...aku dah jarang dukung dia..sebab rasa 'semacam' la jugak..terasa lah dia punya timbangan tu...turun pagi-pagi pun ayah dia yang bawak turun.......bukan tak nak dukung..kalau ayah dia a.k.a en. somi tak de...aku dukung gak.....

Berat naik mesti lah daya kekuatan minum susu pun bertambah...kalau dulu dibekalkan 4x3oz...untuk sehari bekalan...sekang dah jadi 5 x 3oz untuk sehari bekalan....

Mula-mula tanya pengasuh dia..cukup ke tidak dia punya susu untuk sehari...pastu yang jaga dia tu cakap..pukul 3.30 dah abis botol keempat...alamak...macam sian la pulak kan nak tunggu sampai pukul 5.30 ummi amik.....sebab tu la aku pun tambah stok sampai 5 botol.............

Dalam erti kata lain...ummi dia pun kene tambah stok lagi banyak......stok yang tiga minggu lepas dah start guna...sementara nak tunggu dia start makan jer...bila dia dah strat makan nanti kurang la sikit minum susu dengan semangatnya.......


Bila bawak jalan-jalan memang la orang akan tanya....dah berapa bulan ni..sebab badan dia dah tegap macam baby umur enam bulan...tapi perkembangan dari segi pergerakan belum ada lagi...may be sebab badan yang debab...hehehehhehehehehe

Cuma sekarang dia memang banyak cakap...(macam ummi dia kot).....kalau ngantuk...pot pet pot pet beleber..sampai terjuih-juih mulut..geram jer tengok......rasa nak gigit...hehehehehehehhe

sangat comel tengok baby Yusuf membebel....puji anak sendiri lah pulak kan..lantak ler..anak aku..mesti lah nak puji...hanya orang yang pernah jadi ibu paham betapa excitednya..(menyalah tatabahasakan)..jadi ibu dan ada baby.....



LoVe...........................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak