nuffnang

Saturday 21 April 2012

Emergency

Ajal maut ..jodoh pertemuan..semuanya Allah yang tentukan........................
Semalam (Jumaat)..en. somi dapat berita yang mengejutkan yang Pak Njang..(Allahyarham)..yang dok kat Kedah meninggal dunia...tak tahu sakit ape masa dapat berita tu.....

Family dia sume dah start kete balik kampung la..sebenarnya en. somi ni mak ayah dia asal Kedah..datang kat Pahang buat ladang sawit... Felda..so kalau istilah ayah dan mak mertua aku cakap balik kampung tu maknanya balik Kedah la...

En. somi pun nak balik juga..maklum lah..arwah ni kira rapat jugak la (mau tak rapat...pak menakan tu...kata orang Kedah la)....so..tengah hari tu dia balik dari keje..aku dah heran dah..nape plak dia balik sebelum Jumaat ni.....selalu kalau nak balik makan cakap dulu.....yelah aku ni kang tengah hari..kadang masak nasi goreng jer makan ngan anak-anak..(memang anak-anak suka nasi goreng skang..senang..sayur lauk sume letak sekali dlm tu...hehehhehehe..sibuk..a.k.a simple).....

Dari pagar lagi dah dengar riuh dok plan nak balik kampung brape biji kete...dia orang selalunya kalau emergency akan balik adikberadik jer..ipar-ipar ni sume tolak tepi la..nak jimat kos la katakan..lagi pun belum gaji lagi..mana nak cekau..tol lagi..minyak lagi....maklum la..kami bukan orang kaya.....

Dah plan-plan sume...mula-mula aku ingat nak ikut..tapi en. somi tak kasi...sebab esok..(arini la) ade kelas ganti ngan sket video conference project Network punye....lagi pun interview tu nak rakam...group project kan..kena lah ada ahli..orang yang nak menceritakan pasal network ni pun diimport khas gitu......

Maka tak jadi lah aku nak ikut..lagi pun kami pertimbangkan banyak faktor..nak pegi tengok orang meninggal....nak balik cepat-cepat..kalau aku ikut..tiga orang lagi berenyut kene ikut...si bambam yusuf ni kesian pulak......en. somi kata takut payah nak tido malam..tempat terhad..umah arwah ni sebuah jer..tak de sedara lain yang dekat situ...sanak sedara dah la ramai...so aku pun..YESSS ABANG...saya yang menurut perintah..taat setia....walaupun menangis nak ikut...huhuhuhuhuhuhuhu..biasalah aku kan jenis cepat sedeyyy

Disebabkan kecemasa tu jugak..maka hari ini terpaksa lah mintak tolong mak cik yang kat Shah Alam jagakan budak-budak tiga orang ni....

Dan aku memang kelam kabut nak siapkan anak nak pegi hantar Shah Alam sebelum pegi kelas di Puncak Alam.......terpaksa lah menebalkan muka mintak tolong mak cik jaga kan..memang mak cik ni ade taska..kira aku tumpangkan budak-budak ni lah..kira hari ni first time lah baby Yusuf dok taska....cam ne???

En. somi called mak cik dia bertanyakan anak-anak...tu pun mak cik yang cakap masa aku pegi amik...hhehehehehe..tau pun risau.....

Alhamdullilah..baby Yusuf sangat ok..kalau dok ngan ayah dia minum susu..4 x 4oz...magik nyer..dok mak cik....4oz jer sampai kul 2 petang...mak cik cakap dia minum 2oz sekali minum..mak cik panas kan sikit-sikit...erm..kalau macam ni jimat lah sikit..maklum lah..stok EBM bukan lah banyak sangat..baru jer nak meriah....

Makcik jugak nasihatkan aku..nanti nak hantar taska..letak siap-siap 2oz satu botol..supaya senang pengasuh nak bagi dia minum...dan hasilnya...baby Yusuf masih tido..dari pukul lima petang tadi........pengsan ke anak ummi ni.......




LoVe.......................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak