nuffnang

Monday 9 April 2012

Financial Account

Entry ni sebenarnya nak menunjukkan yang aku excited blaja Financial Account.....walau pun pada asalnya blur..blur..aku kan orang selalu cop blur...may be orang nampak aku ni macam selalu blur kot...lantak orang lah nak cop aku blur ke tak..ade aku kisah....tak heran pun.....

Mula-mula blur kenapa...sebab aku masuk kelas minggu lepas adalah kelas kali kedua..maknanya introduction dia aku x masuk pun...sebab ade clash jadual sket...pastu merayu-rayu ngan lecturer tu nak masuk kelas dia..dan Puan Zalilawati..sangat la baik orang nya....dalam telefon pun dah rasa yang dia ni jenis ok..masuk kelas dia...memang dia seorang yang ok....sempoi tapi teratur........

In two hours...cover two chapter...for me without any basic in accounting....(betul ke manggerish aku ni)...memang blur la......nak beza kan current asset and non-current asset pun still crawling like baby...ni plak nak blaja debit note, credit note, trial balance and some more....hehehehhehehe.....at last one of my classmate said..."mem..i need a break...can't get anymore"...what she said?..ok ..then i'll post your assignment in I-Class...hahahahahhahahahha...dan-dan tu jugak dah dapat assignment..individual okies....i like la sangat...some of my classmate bought form four books for reference...but for me..will add up my 'blur' to study in bahasa and in manggerish..better study in manggerish....in bahasa imbangan duga..in manggerish..Trial balance....dah satu hal plak nak kene translate....as long as you understand the principle and the method..then do the exercise..do more for better understanding....................

Hopefully will get excellent (insya Allah).....but need to study la...just hope without effort is nothing....


Merapu plak........




LoVe.............................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak