nuffnang

Wednesday 28 March 2012

Boleh ker..................

Semester lepas g skolah bawak perut..semester ni bawak gak perut...tapi perut yang berlemak la.....bawak perut ade anak pegi skolah ok jer....bawak lemak pegi sekolah tinggal anak kecik kat suami kurang ok...asyik dok pikir jer...ok ke tak anak aku kat umah ni...ok ke en. somi handle tiga-tiga orang askar ni......tapi awal-awal lagi en. somi dah pesan..jangan tepon kerap sangat tanya anak dan jangan mesej setiap lima minit....ok lah..bagi lah peluang kat dia pulak nak jadi ayah kepada anak-anak tanpa ummi kan....ok gak....memang lah ikut cakap dia..tapi dalam hati hanya Allah yang tau...

Tapi sebenarnya en. somi boleh pun buat sume tu...kira persoalan tu dah settle..ok jer aku tinggal sehari suntuk weekend lepas.....kira lulus lah..cuma balik dari sekolah...aku memang nampak dia kepenatan...sampai tertido bila anak-anak sume tido...sian...aku mula-mula beranak tiga macam tu gak....lama-lama ok lah...dah tau nak bahagikan masa ngan letak priority......

Skang ni doh tengah nak pikir cam ner aku nak blaja ngan si kecik ni lagi bila dah masuk keje...kalau bawak perut tu..time blaja ok lah..cuma paling tak tahan sangat pun mengantuk...memang aku ngandung kan bambam ni (a.k.a yusuf zaqwan) ni selalu sangat mengantuk.....no wonder lah dia pun kalau maghrib jer mata x leh buka...sama ngan ummi time ngandung.....bila dok pikir ni macam takut lak nak hadap..boleh ke aku ni..ngan anak kecik..keje dan nak blaja...insya Allah boleh ...............ade ustaz tu cakap..banyakkan baca surah alam nasyrah tu..mintak Allah lapang kan dan mudah kan segala urusan kita...selalu gak amalkan..semoga dipermudahkan segala urusan.................................

Yang aku tengah gelabah ni satu hal lagi...semester ni amik Mandarin ngan Financial Accounting...dengan tajuk course pun aku dah pening....kene blaja cakap cina la lepas ni..sebab ade listening, writing n speaking test...wallaweiiii............ni sume aku tak pernah blaja seumur hidup aku ni....Mandarin ni pada asalnyer tak de dalam silibus aku punyer programme..tetapi memandangkan dunia sekarang global..kalau nak cari keje swasta...setakat tahu berbahsa Inggeris dan Melayu tak berapa nak laku...maka kami diwajibkan mengambil subjek Mandarin..bahasa Inggeris pun tak berapa nak power....cakap lagi la tak confident......ni kene amik bahasa Mandarin..tapi tak pe...kene amik jugak dan wajib jugak lulus...insya Allah lepas ni kene bagi tengok citer Mandarin lagi banyak ler....(ade kaitan ker...hhehhehehehehe)

En. somi siap cakap..ummi kan suka tengok citer cina...elok lah amik Mandarin..lepas ni bleh paham..tak payah baca kat sari kata...perli aku ke bagi semangat kat aku......aku pun confiusssssssss!!!


Tak pe lah..semua yang Allah bagi ujian dan jalan hidup ni..Allah tahu kita sebagai hamba mampu lakukan...Insya Allah bolehhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!


LoVe......................................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak