nuffnang

Tuesday 27 March 2012

Suri Rumah

Semenjak aku habis pantang ni...ststus dah bertukar kepada suri rumah sepenuh masa......tapi tak lama nih...sebulan lagi tukar lah status balik...........................

Seronoknya sebenarnya bagi aku jadi suri rumah ni...pagi-pagi bangun kan anak-anak...siap-siap utk ke sekolah...biasanya breakfast en. somi yg buat...sebab aku settle anak-anak bersiap..dengan si debab ni lagi....kadang tetiba bambam ummi ni bangun...nak nenen jer...mane sempat nak buat breakfast....

Anak-anak pegi sekolah.....aku setttle kan sink...kemas-kemas ape yang patut...jemur baju ke....kadang-kadang selang seli nenenkan si bambam nih......pastu mandi...settle sume....masak-masak.....

Pastu part yang paling best...tengok tv.....macam skang ni pagi-pagi citer Nore Elena....ngan citer Nanny 911...aku suka tgk Nanny 911 ni sebab bleh tengok macam mane dia orang selesaikan masalah dalam mendidik anak-anak......walau pun tak sume bleh dicedok tapi ade sesetangah pengajaran yang aku try kat anak-anak aku..menjadi jugak lah.....

Pastu budak-budak balik sekolah..lepas mandi tukar baju sume..makan tengah hari  sama-sama....alhamdullilah setakat ni boleh kawal lagi anak-anak bertiga ni...kadang ade jugak time dia orang buat perangai..tapi tak de lah tiap-tiap hari....ade gak orang tanya...boleh ke dok umah ngan anak kecik..pastu anak besar yang dua lagi tu pun lelaki jugak..alhamdullilah..setakat ni tak de masalah................
sebenarnya en. somi memang suurh hantar jer budak-budak tu kat taska..tapi aku yang nak dia orang balik sekolah balik umah...sebab aku kesian kat budak-budak tu...en. somi balik keje lambat...dia orang lagi seronok bila dapat balik umah lepas balik sekolah......

Masa sebelum aku melahirkan lagi dah plan suruh dia orang balik umah...mula-mula ingatkan nak cari van sekolah..amik dari sekolah hantar ke rumah..kebetulan ade jirang yang anak dia sekolah sama ngan tadika askar dua orang tu dan dia plak yang offer nak amik budak-budak tu sekali..so rezeki lah....

Seronom dapat bersama ngan anak-anak..ajar dia orang buat keje sekolah...masak makanan untuk dia orang...uruskan anak-anak sendiri...puas hati sangat......

Tapi semua ni akan berakhir tak lama lagi.....arap-arap dia orang tak lah susah sangat nak mulakan hidup kat taska balik macam biasa tak lama lagi.....nak buat macam mane...kalau gaji en. somi banyak....dah mestinya aku tak keje..dok umah jer jaga anak..dan may be anak pun menjadi meriah...hehhehehehehe..........

Ape pun ape yang telah ditakdirkan adalah yang terbaik untuk kita....semoga Allah memberkati segalanya....


LoVe...............................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak