nuffnang

Saturday 10 December 2011

Sibuk dan Menyibuk

Sibuk sebab esok ade test..segala mak nenek assignment yang kene hantar manually esok alhamdullilah dah siap.....cuma rasa blank sebab banyak sgt nak kene baca....last minute ni rasa macam x baca satu hapa pon...adoiiiii..takut kalau comprehensive test nih..................

Menyibuk pulak...kalau orang yang suka amik tahu hal orang........cerita yang terbaru yang aku menyampah pasal menyibuk ni.....pasal jiran aku tu.....semalam encik somi citer...masa dia balik dari kedai..si isteri jiran tu..berhenti kete kat depan pagar umah kita orang..semata-mata nak tanya ngan en. somi pasal satu hal ni...
Ape yang dia tanya?.....dia tanya en. somi..beli motor baru ker?..terkejut dan kagum sekejap en. somi cakap bila dia disapa macam tu oleh isteri orang...dia dok dalam kete..bukak cermin kete berenti depan pagar kebetulan en. somi baru balik dari kedai..semata-mata nak tanya tu????agak-agak la..
Kalau aku lah..kalau ye pon nak menyibuk..aku takkan tanya laki dia kalau aku nak tanya something pasal harta or anak-anak dia..aku tanya la isteri sama isteri.....

Pastu en. somi cakap..a'ah..beli baru beli..tapi bukan motor baru..motor second hand jer......
Dia ni jenis lurus..kalau aku iye kan je dah cukup dah....
dia siap explain lagi..motor second hand ape.....

Memang en. somi ade beli motor satu lagi..motor untuk dia g keje je lah..motor yang sedia ada tu dia cakap setakat nak ronda dekat-dekat...g masjid boleh lah..sebab tak leh bawak laju.....tapi motor yang baru beli tu kuar time g keje ngan balik keje je lah...nampak macam ade orang perasan lah kot..sebab kami bukan berjiran sebelah menyebelah...ade selang umah..lantak ko lah.....ade aku kisah? (tak kisah sebab ko tanya en. somi...cuba tanya aku..memang aku kisah..sebab menyampah!!!!)

Ni sejenis spesies orang suka menyibuk...ade jugak jenis suka menyibuk..tapi menyib uk bab orang je lah..kalau orang menyibuk bab dia..marah dia..contohnya..kalau kita baru balik dari mall ke kedai ker...g shopping ker..beli barang ape tu..dan kalau boleh nak tengok tang tu jugak barang ape yang kita beli......adoiiii.cukup menyakitkan jiwa kalau jenis manusia macam nih...oit mak cik takkan aku nak tunjuk sume mak nenek yang aku beli tu....tiba kalau turn ko..ade ke aku tanya..shopping ape?..beli ape?nak tengok bleh?..hah,,bukan main cepat lagi ko simpan...so pade sesiapa yang jenis kaki menyibuk ni..renti-rentikanlah sikap anda pada orang yang x suka anda sibukkan diri anda..tak sume orang suka ..kalau kita tak suka orang sibuk pasal kita..kita jangan nak menyibuk hal macam ni kat orang...bukan sume benda tak leh orang ambil tahu dan bukan sume benda tak nak dikongsi ngan orang lain.......


LoVe.........................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak