nuffnang

Tuesday, 15 November 2011

Ragam Manusia

Kalau nak citer pasal ragam manusia ni...macam-macam perangai manusia...tapi yang aku nak citer ragam manusia yang menyakitkan yang paling biasa .........................

1.     Suka amik tahu hal orang lain tak bertempat......diri sendiri tak terjaga...tapi sibuk nak amik tahu hal orang lain...

2.    Suka nak menyibuk dan tunjuk pandai.....sume benda kalau boleh dia nak buat...konon nak tunjuk pandai..caras sana caras sini...tak sedar kain sendiri dah terlondeh...ai malu nya kalau macam tu

3.     Pantang nampak orang senang dan selesa..ade jer nak cari salah orang..g lain buat....

4.    Berlagak pandai...konon macam dia sorang jer tahu buat kerja...tapi bila orang lain amik alih kerja dia..mak ai..berlambak-lambak yang pending..pastu orang lain buat keje yang sama macam dia buat..relaks jer..tak de lah nampak kalut dan sibuk sangat...ini tak...baru nak buat surat 1...kecoh 1 dunia.....
 
Alhamdullilah sejak dua menjak ni perjalanan keje kat opis aman damai...walau pun banyak keje yang urgent dan 'besar' punye kes..tapi tak maki-makian dan hentak meja setakat fotostat lambat atau pun cari surat tak jumpe.......alhamdullilah...ketenangan dan kedamaian sudah banyak muncul............


LoVe.....................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak