nuffnang

Tuesday 13 September 2011

Phone Call

Petang tadi dalam pukul 3 petang en. somi called...first time sejak dia sampai Spain....dan pagi tadi saya tgk emel...oo...rupanya dia ade hantar emel kat saya....selalunya saya akan check emel saya setiap pagi yang persendirian punye emel...tapi semalam terlupa nak check.......rupanya dah 2 emel sejak dia sampai sana...may be setiap hari dia emelkan saya.......


Baca emel yang en. somi hantar pon aku dah sebak...rasa nak nangis jer.......memang aku jenis sensitif...tapi tahan je lah..sebab kat ofis wehhhhh...kalau kat umah aku dah layan dah sebak aku tu.......bila dia tanya pasal anak-anak tu yang sedey...sedey sebab selalu dia yang layan anak-anak...terasa sangat kehilangan time nak uruskan anak-anak waktu subuh sep'ie tu...hehehehhehehehe

KUl 3 petang dapat call dari dia.....mula-mula masa dia cakap...'yang ...ni abang ni...'...ye dah tau dah abang yang call...tapi sebab sebak dan speechless ...jadi terdiam.....sampai tak tahu nak cakap ape..lagi pon sebab kat ofis..kalau kat umah..dah macam-macam aku citer......

Borak sekejap...dia cakap kat sana baru pukul 9 pagi masa dia call tu..maknanya beza dalam 6 jam la waktu kat sana ngan waktu Malaysia..dia cakap baru masuk keje....dan baru belajar guna telefon...erm..x pelah bang..saya x kisah x call lama-lama pon..janji abang kat sana dapat makan dan wat keje ngan selamat pon dah cukup syukur...kata nya kat sana bukan musim sejuk pon...baru nak mula musim panas...so tak perlu la sangat baju yang tebal dan panjang-panjang...aritu masa baru tahu kene g sana ingat kan baru nak abis musim sejuk...aku pon bukan amik kisah sangat musim ape...malas nak amik tahu...nasib baik sume barang yang bawak boleh guna dan makan pon jadi tak de masalah................................

Aku ni bukan ape...en. somi jenis makan cerewet sikit..nak kata cerewet tu bukan jenis yang nak yang sedap..tapi western ni dia tak layan sangat...so kalau lauk yang pelik dan tak biasa makan...jarang dia nak makan...perut jenis sensitif...bimbang kot dia balik nanti jadi budak darjah enam jer....macam dia g Taiwan aritu...balik kurus kering sebab nak makan susah........asyik makan maggi jer..dah la masa tu bulan puasa......

Kalau makan ok...aku tak ler bimbang sangat......setakat ni budak-budak dua orang ni tak de lah masalah sangat...cuma pagi-pagi tu....kene bebel kuat sikit baru laju...si Thaqif tu kene check 5 minit sekali dia dah mandi ke belum...kang nak pakai baju pon 15 minit x siap lagi....si Akil pulak..selalu ayah dia yang layan dia...erm..dia buat perangai malas buat sendiri..arini gosok gigi dia pon suruh ummi dia yang buat...dia boleh pejam mata..buka mulut jer...sabar je lah.Kalau ikut kan hati memang geram..tapi kalau tak layan kang dia melalak tiga buah umah pon boleh dengar.....bising jer pagi-pagi.....

Malam semalam ajar Thaqif baca Iqra'...punya lah dia nak cepat nak suruh naik Iqra' 4..dia nak tunjuk dia dah pandai ler...sekali aku suruh dia baca balik sume tanpa salah...hahhahahaha..terkentut-kentut dia nak abiskan ...geram betul...tengah baca Iqra' pon boleh nak gelak-gelak......kene cubit mulut baru tau....blaja pon nak gelak-gelak...dia tak tahu ke ummi dia ni garang macam singa...

Tak sabar nak tunggu ari sabtu....nak jumpe kekasih hati yang berjauhan................


LoVe............................


No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak