nuffnang

Thursday 25 August 2011

Dah Nak Raya..............

Raya dah semakin dekat..suasana raya dah nampak..hari ni datang keje ponparking x payah berebut....cakap bab parking ni ade kisah pulak bab parking ni..tapi nanti lah wat citer betul-betul pasal parking.....

Semalam pegi bazaar ramadhan pon..dah ramai peniaga yang dah tutup kedai..termasuk lah..gerai gulai itik yang merbeless terleleh tu...huhuhuhuhuhuhuhuhu....masih teringat-ingat gulai itik yang sodap tu......tak per..nanti lepas raya nak kene pegi cari kedai dia lah..............

Raya ni tak de lah best sangat pon..bukan sebab turn umah mak mertua..tapi sebab dah tak de turn.....huhuhuhuhuhuu...setiap tahun adalah turn umah mak mertua......nak pikir pon malas....disebabkan aku ni anak yatim piatu..so bila diajukan nak balik kampung sendiri..en. somi akan cakap...dia masih ade mak ayah..so lebih afdhal beraya di kampung dia..lain la kalau dia dah tak de mak ayah...so dia cakap akan balik kampung aku every year.....bila tu nak tunggu.....so senang citer..tak payah pikir...biarkan ianya datang dan berlalu......

Bukan tak best raya umah mak mertua...tapi suasana dan adat budaya nyer berbeza..so aku tak rasa sangat macam raya lah..rutin malam raya dan hari raya totally different....tak pe lah..kan syurga isteri tiu terletak di tapak kaki suami...bukan lah bawah kaki dia..tapi atas redha suami...so walau pon dalam hati ade telaga air mata...redha dan sabr aje lah......semoga Allah akan tabhakan hati ini...............................

Persiapan raya anak-anak dah siap awal-awal lagi...diri sendiri..disebabkan xde mood..so beli pon last minute..itu pon x berharap..kalau ade yang berkenan beli lah...malas nak pikir banyak..

Lepas raya kelas dah mula..wah..macam mane agak nye g kelas ngan perut boyot..sebelum ni pernah ade classmate yng bawak perut g kelas..tapi dia jenis orang yang kurus..so x nampak sangat..macam aku ni macam mane la....macam malu pulak nak g kelas...tak per...wat relax jer..tengok macam mane 1st kelas nanti..walau pon dah ade class mate yang tau aku pregnent.....aku selalu berdoa agar aku larat nak masuk kelas start kul 8.00 am till 6.00 pm...kene kuat .....


Esok last keje...mesti dah ramai orang balik kampung....aku plak tak teruja sangat pon..ikut rutin jer.....

LoVe.............................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak