nuffnang

Sunday 22 May 2011

Hari Minggu

Hari ni ayah nya keje...so aku bleh la bangun lambat..memandangkan... semenjak dua menjak ni kesihatan kurang memberansangkan.....so bleh lah bangun lambat...malam td pon demam jer..sampai kul 3 baru kebah.....

Bangun lambat punye pasal. ..tak pe..askar-askar pon bangun lambat.....sebab tu aku bleh bangun lambat....so break fast+lunch je lah....masak biasa-biasa je lah sebab ayah nya xde.....dok umah..kemas sikit-sikit sebab semalam dah kemas..lipat baju sikit-sikit...tup tup lepas azan zohor ayah nya balik...aik..x cakap ape pon balik......rupanya keje dia dah settle..so bleh lah balik...orang swasta ni x macam orang keje gomen (laki aku lah..orang lain x tahu lah)janji keje settle..bos x kisah nak balik ke nak tido ke....keje yang disuruh buat dah siap...so suka ati lah....tambah pulak ari minggu......kalau lah tempat keje aku..kena lah melopong..kena gak cukup lapan jam..kalau nak ot pon..kalau tak...haram..tak de nye nanti manusia nak sign..................balik-balik ayah nya cakap lapar...kantin kat tempat keje x bukak arini...adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...tu lah tak cakap awal-awal...kami semua dah melantak..tinggal nasi ngan ayam goreng seketul jer..itu  pon aku x bagi si Abang Thaqif nak ratah..dia kalau ayam goreng..nampak je sume orang dah siap makan mesti nak ratah...x ajar pon..dia jadi sendiri..................

Disebabkan ayah nya lapar sangat..so sempat goreng telur mata je lah 2 biji...sori ye bang..tak tahu abang nak balik makan..kalau tahu saya masak spesel sikit macam semalam..............

Lepas makan dok lepak-lepak...tetiba dok bercerita pasal cendol..ayah nya cakap ade satu gerai cendol yang glamour kat s.alam.....aku ape lagi...jom lah...siap-siap sume..ajak anak-anak..si Abang Thaqif ni susah nak g jalan-jalan kalau cuti..sayang cite kartun kat tv..adoi...anak aku nih...disebabkan dia tgk aku nak ikut ayah dia..so dia pon ikut lah .....mula-mula konon nak singgah tempat keje ayah nya jap..last minute x nak pulak ayah nya ni...sampai seksyen 16 kul 4 lebih....nama van cendol tu Cendol Pak Akob...depan masjid Seksyen 16...nampak macam sedap..orang penuh kat gerai dia....kami pon nak duduk x de tempat..nasib baik ade couple nih bagi kami duduk sebelah dia....rupanya orang sekapal ngan aku...patut  leh dengar slang macam paham jer...makan cendol dia...sedap lah jugak...makan pasembor dia..kurang..x kaw sangat.........aku baru je abis makan pasembor....cendol aku dah abis kene ceduk ngan Thaqif..dia cedok kuah nye jer..cendol ngan pulut+kacang kidney tu je tinggal...ayah nya panggil nak tambah kuah...nak bayar orang tu lak x nak...dengar je dia cakap slang aku..ler sekapal rupanya..ingat kan cendol ni utara mai....rupanya sekapal..patut lah pasembor kureng je.....pastu g pusing-pusing sekitar S.Alam...lengang S.Alam...Uitm tengah cuti...............

Kenapa aku excited sangat walau pun setakat makan cendul semangkuk..sebab tahun ni ari ahad selalu terkocoh-kocoh nak g kelas...dari pagi sampai petang..balik umah dah kul 7..kalau minggu tak de kelas pon..wat eseimen...dan wat keje umah sebab next nye akan ade kelas......may be bagi orang lain setakat makan cendul tu biasa kot....:)


LoVe................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak