nuffnang

Friday 13 July 2012

Hari 'Blank'

Hari ini...exam paper Financial Account...
Plan saya..saya amik cuti 3 hari sebelum exam..konon nya nak buat persedian yang lebih la..disebabkan paper ni assessment hanya la 40% dan final exam 60%...memang bagi saya kene buat persediaan yang terlebih rapi..sebab kalau dapat markah tinggi assessment pun belum tentu lagi boleh lulus..apatah lagi nak dapat A....

Tapi plan Allah lagi baik dan tak terjangkau oleh kita......
saya redha dan berharap semoga ape yang Allah plan untuk saya...akan sentiasa saya dapat terima dengan hati terbuka...walau pun sebenarnya saya sedih...sebab saya tak pernah blank macam ni nak g pekse......
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu.......

Si bam bam saya demam panas 2 hari yang lepas.....saya terpaksa menumpukan sepenuh perhatian kat bam bam saya...sebenarnya..sepanjang umur bam saya tu..tak pernah lagi dia demam...tapi Allah nak uji saya...saya nak exam..tetiba dia demam panas dan selsema yang teruk..........

Apa pun saya akan cuba jawab sebaik mungkin.........

Sebenarnya ape yang terjadi kat saya sekarang ni membuatkan saya sedar dan percaya bahawa...apa yang kita fikirkan selalunya doa dan jika kita dok terpikir sangat..seolah-olah benda tu akan jadi..dan memang jadi.....

3hb Julai yang lepas Yususf bam saya genap lima bulan...dan hari tu saya pun baru nak start exam..dan saya exam KPSL....so saya dan suami bercadang nak g inject baby Yusuf selepas saya habis exam la konon...sebab doktor cakap inject lima bulan lebih berisiko demam...so kami pun kononnya tak nak anak demam sepanjang saya nak exam ni..takut susah nak study......

Tapi kuasa Allah tu lebih dari segalanya kan...saya takut kalau inject anak demam...tapi tak inject pun..anak demam lebih teruk dari kene inject.......Selasa malam Rabu tu..kami suami isteri tak leh tidur..sebab badan Yusuf panas sangat...memang sangat risau........


Alhamdullilah hari ni Yusuf dah sihat...demam dah tak de...cuma batuk sikit-sikit jer...Ummi doamkan semoga anak ummi sihat dan ceria hari ni..maklumlah..dah dua hari dok umah ngan ummi...nak hantar taska pagi tadi pun...nampak keberatan jer nak g ngan pengasuh feveret dia....

Pengasuh dia pun banyak tanya tadi...nape tak datang dua hari...sebabnya Yusuf memang sihat pada hari Selasa tu....memang kami pun  tak sangka.....




LoVe......................................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak