nuffnang

Thursday 12 January 2012

Check Up

Hari ni ade appointment ngan hospital....biasalah kalau pregnant ade problem ni...problem bukan problem sangat..sebab dah keturunan diabetes...so automatic ade GDM during pregnancy......so..bila dah masuk 9 bulan ++ memang la kene jumpe pakar  O & G

Appointment kul 10.00..dah lama sebenarnya aku x g Klinik Pakar Hospital Serdang ni since dah lama tak ngandung...hehhehehe....nak amik no giliran untuk register pun..tima aku sampai..no dia 2019...aku dapat no..2253...mak ai..memang ramai giler manusia...cuma nasib baik kaunter pendaftaran tu ade 8..dan memang laju...laju tak laju pun dalam 40 minit gak ler.................

Masuk kat Klinik Pakar tu...mak ai..ramai nyer orang...rupanya ade ceramah tentang penyusuan badan ..setiap Isnin dan Khamis...patut lah ramai.....letak buku merah...g amik sample urine...lepas amik urine tu...tunggu dalam 1 jam baru lah sampai turn untuk amik BP dan berat...memandangkan time tu perut dah lapar....tgk jam pun dah tengah hari...tengok no pun macam lambat ...so aku pun g lunch dulu...........


Balik dari lunch pun no aku still tak naik lagi...dalam setengah jam lepas tu baru naik...mula-mula doktor pelatih yang amik buku aku...yang aku heran..boleh dia tanya..."kenapa puan kena datang sini yer...ade maslaah ape-ape ker?"...nak jer aku jawab..awak tak reti baca ke buku merah saya ni....pastu ade doktor yang senior sikit kat sebelah dia....doktor yg sebelah tu cakap..."pasni 1 check up ur patient"..cam tu la lebih kurang....nasib baik doktor senior tu..pompuan dan baik....lepas tanya segala macam...then dia scan....untuk estimate berat baby dan tgk ape yang patut...tetiba budak teccit ni mengeras pulak...doktor tanya..".dah biasa ker baby awak ni mengeras macam ni?"...aku jawab ler...jujur..."ade lah jugak sekali sekala"..memang pun dah banyak kali jugak budak tecik ni blaja mengeras...cuma tak de lah berpanjangan......dalam seminggu ni dah banyak kali jugak mengeras......

Lepas scan doktor suruh baring balik kat katil...pastu dia suruh aku bukak spendel lak..."ai..apsal pulak ni"..dalam hati dah cuak dah..esok dah la ade paper....pastu dia cakap...saya nak cek jalan puan..sebab tadi dah ade contraction sikit..la yeker...mintak-mintak ler tak warded lagi arini.....esok paper....tu jer dalam kepala hotak aku ni...pas dah bukak sume...dia cek....nasib baik...."baru 1cm puan...."..ok lah boleh balik la..x buka lagi jalan ni.....insya Allah jumpe lagi minggu depan yer puan....harap-harap dalam minggu ni ke minggu depan puan dah selamat bersalin lah yer...

Yer doktor..saya pun harap macam tu..saya pun kalau boleh tak nak kene induce...insya Allah...semoga aku selamat bersalin sebelum 25.1.2011....kalau tak kuar gak budak tecit ni pada tarikh tu..alamak ummi kene warded la....uwarghhhhhhhhhhh...kalau boleh tak nak........nauzubillah...........

Semoga adik tecit ummi akan kuar sebelum 25 Jan 2011 ye dik.......



LoVe..........................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak