nuffnang

Saturday, 19 November 2011

Ummi or Bumi

Semalam sambil layan anak-anak ...aku dok layan citer indon sekali....

Sekali dengar lah budak-budak tu dok main ..main ape ntah..kalau ikutkan zaman aku dulu tak de lah lagu dia macam tu..tapi aku pon lain kampung ngan anak-anak aku ni....

Permainan ni main dia macam nih..letak tangan dua-dua kat lantai then kira jari tu satu-satu sambil dio nyanyikan lagu dia lah...

Aku dengar anak aku tu nyanyi macam ni....

Thaqif  : Ummi bergegar...ayah raksasa...nak jadi ultramen apakah?...
pastu si adik tu jawab lah....

Akil :  Ultramen Mebius
 Pastu si abang akan kira lagi sampai abis lah dia sebut ultramen mebius tu....

Dia orang dok main lah..sampai lah abis jari...

Pastu ayah dia (en. somi) balik...
dia dengar lah budak-budak tu dok main..pastu dok gelak-gelak...

En. somi : ummi ni..anak-anak dok main ..tak kelakar ker budak-budak ni sebut ni salah ler...
Aku : manalah tahu abg..x pernah lak main mainan yang nyanyi lagu macam tu....

Pastu ayah dia cakap...lagu dia sebenar macam ni lah...........

Bumi bergegar...ada raksasa...nak panggil ultraman apakah?....

oooo..bumi ke..aku pon tak tahu lah sebenarnya macam tu...

Patut lah ayah dia orang gelak kat aku.....sampai skang pon dok gelak lagi...sambil nyanyi lagu ummi bergegar....menyampah..memang suka gelak kat aku kan....mesti sebulan baru abis ni.

Bumi..instead of ummi

Ada instead of ayah...

Patut lah gelak sakan dengar anak dok nyanyi macam tu depan aku..aku pun iya kan jer

LoVe.................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak