nuffnang

Wednesday, 15 June 2011

Gempa Bumi

Semalam berlaku gempa disni......22 km Tenggara TARUTUNG-SUMUT , 33 km TimurLaut SIBOLGA-SUMUT , 55 km Selatan BALIGE-SUMUT , 56 km BaratLaut PDGSIDEMPUAN-SUMUT , 1238 km BaratLaut JAKARTA-INDONESIA...mengikut laman web Badan Meteorologi....




Kami di Putrajaya pon...terasa jugak bukan terasa gempa bumi terus...cuma terasa gegaran akibat gempa bumi tu.......sebenarnya aku tak rasa pon...cuma orang yang kat tingkat-tingkat yang tinggi terasa gegaran nya......

Situasi 1:
Minah. tingkat 11 ; saya tengah buat air masa tu...buat air kopi untuk breakfast...tetiba saya rasa cawan air kopi saya shaking, saya ingatkan saya demam (bolee?)...tapi badan saya x panas...rupanya cawan air tu bergegar.....


Situasi 2:
Cik Yam, tingkat 7; saya ingatkan kaki kerusi saya nak patah...saya tanya lah budak depan saya....budak tu lak cakap saya pening..kerusi elok-elok cakap nak patah..rupanya ade gegaran gempa bumi....patut la saya pening.....




Situasi 3:
Puan Joyah; tingkat 8; masa tangah nak nyanyi lagu negara ku untuk perhimpunan bulanan..tetiba rasa macam goyang...pastu rasa pening...nasib baik ade pengumuman menyatakan ade gegaran gempa bumi...ingatkan darah tinggi saya naik gara-gara saya berdiri untuk perhimpunan bulanan...




Begitulah kisah-kisah pengalaman gegaran yang dirasakan semalam...dalam Buletin Utama TB3 pon ade masuk gak berita ni.....




Semoga menjadi pengajaran kepada kita semua untuk mendekatkan diri kepada Allah....ini semua kalau difikirkan dan diteliti...maka KIAMAT itu semakin hampir..........


Mungkin juga kerana kerakusan manusia.....gunung ganang untuk mempasak bumi semakin hari semakin susut...pokok-pokok untuk memegang tanah supaya melekat semakin pupus.....


Marilah kita mendekatkan diri kepada Allah..walau apa pun terjadi..janji Allah tetap pasti......

LoVe................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak