nuffnang

Tuesday, 31 May 2011

Ragam Manusia

Kalau nak bercakap pasal ragam manusia ni...macam-macam bleh citer..ada yang macam ni..ada yang macam tu..pendek tulis..macam-macam ade........

Sebenarnya bukan nak buka pekung sesiapa..tetapi berdasarkan pengalaman dan pemerhatian...ramai manusia zaman sekarang hipokrit..dalam bekerja atau pon dalam kehidupan dalam berkawan..............

Kalau dalam bekerja..hipokrit..depan bos...depan orang atasan..bukan main lagi...cakap pasal kerja je..pong pang pong pang dok citer hal keje...keje yang kecik dan sikit pon dibincangkan besar-besaran macam nak buat pengumuman...tapi bila bos xde..harammmmmmmmmm.........dok ngadap internet..ngadap game jugak.......tapi kalau depan-depan bos..macam dia lah bos..ke hulu ke hilir macam banyak sangat keje..kita ni pon bukan lah macam tak de keje...tapi jenis bukan nak menunjuk..kalau ade keje tu dok dediam dah lah wat keje.....ni satu pesen ragam manusia.......................

ade jugak yang jenis buat keje nampak cara buat kerja macam bagus..perfect..xde sape lah buleh challenge..kira da best lah...tapi bila orang lain take over....macam nampak banyak yang x siap..ntah lah...nak terang pon x reti...susah kalau kita bersangka orang lain sume x perfect dan hanya kita je yang bagus.....kalau kita yang terbagus dan terbaik tentulah orang juga akan merasa senang dengan kita..walau pun kita ade atau pun tiada....jangan pulak kita dikatakan harimau tinggal kan taik...kalau manusia mati tinggalkan nama...itu dah cukup bagus......kurang-kurangnya kita mati x dicemuh pon alhamdullilah....

Semoga kita mengambil iktibar dan tidak menjadi sebagaimana pengajaran yang kita dapat......ini lah ilmu yang dapat kita kutip dari kehidupan....memerhati dan mengambil iktibar dari pengalaman dari pemerhatian..jangan pula kita melihat keburukan orang dok mencemuh dan menjaja sana sini...cukup lah kalau dapat dikutip sebagai pengajaran dan pembelajaran dalam kehidupan...............


LoVe........................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak