nuffnang

Tuesday, 10 May 2011

Happy Birthday

Happy Birthday to my son..Muhammad Thaqif Aiman .....ummi sayang abang thaqif sangat-sangat......
Lima tahun lepas ari Rabu ummi melahirkan abang di Hospital Serdang...sebenar nya ummi dah keluar darah 2 hari sebelum tu.....so ummi dah dok kat spital 2 hari sebelum abang Thaqif kuar......

Abang Thaqif lahir pukul 10.20 pagi..hari Rabu......
Ummi masuk labour room pukul 3 pagi..sebab ummi dah x tahan sangat sakit...dan jalan dah buka 3cm...masuk jer labour room doktor terus pecahkan air ketuban....kaki ummi sejuk sangat masa tu...sebenarnya seram sejuk..sebab takut yang amat......maklumlah kali pertama ummi bersalin..........

Lama jugak ummi kat labour room tu...masuk kul 3 pagi....masa nak tunggu jalan tu buka lagi..ummi sempat dok sembang ngan ayah....pegang tangan ayah kuat²...setiap kali rasa sakit contraction tu..ummi mesti suruh ayah g cakap kat nurse..nasib baik nurse sume baik²....dio org datang cek...pastu cakap belum lagi..sampai lah kul 10 tu..nurse datang cek..dia cakap dah 9cm..dah boleh nak meneran..ayah dok kat sebelah kiri ummi...tangan kiri ummi pegang bahu ayah..tangan kanan pegang besi katil..pastu ummi dengar nurse cakap....kepala dah kuar..bahu x lepas...dia cakap nak gunting sikit..nak keluarkan bahu baby...pastu ummi dengar gunting tu berlaga....mak aiii..dia potong ker..x rasa ape pon...rasa sakit pinggang lagi sakit berbanding kene gunting.....pastu ummi dengar soore baby nangis......wah.....ummi dah jadi ibu rupa nya..................

Ayah yang dok sebelah ummi yang nangis dulu.......ummi nampak ayah menitiskan air mata masa nurse angkat abang Thaqif letak kat atas dada ummi.....pastu nurse tu suruh ummi selawat..sebab nak potong tali pusat..pastu ummi pon dah penat...ummi dgr ayah azan kan abang Thaqif kat luar....lepas jahit menjahit sume..nurse bagi ummi minum air milo panas..dlm kul 12 tgh hari baru ummi naik ke ward.......

Petang tu ayah datang jenguk ngan tok...kepala ayah dah botak..terkejut ummi tengok..rupanya ayah nazar nak botak kepala bila dapat anak.....ayah tunjuk bahu ayah lebam sebab ummi genggam kuat sangat masa meneran..ummi pon x perasan kuat macam mane ummi pegang sampai bahu ayah lebam......thank you ayah...sudi temankan ummi masa keluarkan zuriat kita.........

Sempena Hari Lahir abang thaqif yang ke-5 ni..ummi doakan semoga anak ummi :

  • Jadi anak yang soleh......
  • Jadi anak yang memberi tauladan kepada adik..(bakal adik-adik)
  • Belajar pandai dan berjaya dalam pelajaran dan hidup.............
  • Jangan merajuk banyak sangat...............................

Ummi sayang sangat-sangat abang Thaqif.................

Mmmmmmuuuaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Love,










No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak