nuffnang

Thursday 21 April 2011

Hospital Putrajaya

ERm...malam tadi aku tido kat spital Putrajaya...macam x caye jer...adik aku yang dok ngan aku pon terkejut...bukan ape..aku tido kat hospital jaga kakak ipar aku yang bersalin operation..sebenar nye ni kali ke 3 dia bersalin operation....disebabkan rasa perikemanusiaan aku ni tinggi dan aku ni baik hati...maka aku pon volunteer lah nak jaga dia malam tadi....sebenarnya kakak ipar aku ni..bukan geng pon ngan aku.....aku ni antara yang selalu terasa hati dengan ape yang dia buat kat aku..tapi..disebabkan oleh rasa kesian yang tinggi kat budak kecik tu...aku melepaskan semua ego dan sakit hati aku selama ni...terkejut anak pak ismail dengar aku volunteer nak jaga kakak dia...yang dia tahu peel dan perangai hazab yang pernah aku lalui....ntah ler....aku jenis hati lembut...baik hati..(terpaksa puji diri sendiri).....ingat senang ke nak jaga orang sakit kat spital ni...dah dia x boleh nak gerak..semua main arah jer...x pe..aku memang nak buat..xde sape suruh dan xde sape jaga...masa nak hantar tu pon Ramli siap cakap ngan aku..."abang x suruh dan abang x larang...kalau nak buat..buat dengan ikhlas...x nak lepas ni ade ungkit-ungkit"...ok lah bang..memang saya redha...kul 9 dia hantar aku...kul 6.30 pagi tadi dia amik aku kat spital...balik kejut askar dua orang tu..pastu hantar askar g taska n sekolah..sebab ayah dia dah lambat...balik jer...rehat jap...minum..makan...mandi..terus g keje...kul 9 jer mata aku dah x bleh buka..bukan nyer aku x tido langsung kat spital..tapi ade lah baby dok menangis dari kul 2 pagi sampai kul 5 pagi..adoi..fening den....tapi dalam baby tu dok melalak pon sempat lagi aku tidur..cuma x de lah lena macam tido tilam empuk...tido2..macam orang tido atas kerusi je lah...mesti kalau orang tahu cakap..wah baik nyer adik ipar...bukan lah nak tunjuk baik...cuma menolong orang yang kurang upaya...pastu datang keje....ngantuk ler.....

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak