nuffnang

Tuesday 19 April 2011

Al-Kisah rumah sewa

hari jumaat balik kampung suami kat pahang..bawak sekali adik aku yang dok ngan aku...sebab pak sedara aku belah allahyarham mak aku ade kat sana...kabar nyer kene stroke..sebenar nye kami x lah rapat sangat ngan pak sedara yang sorang ni...sebab pernah lost contact selama 16 tahun...sejak aku kawen ngan ramli ni ..ikatan kami semakin erat.....ari sabtu kat umah mak mertua xde ape yang menarik...sebab ramli dok sibuk siap kan ruang dapur yang dia orang renovate..ramli ke yang buat?..ish..idok ler..dia tolong abang dia...abang dia agak pandai gak lah buat rumah ni....senang citer bertukang...tengah makan tgh ari tu..tetiba ade orang call ramli...lama gak bercakap..macam pelik jer...rupa-rupanya penyewa yang sewa umah kami...ramli cakap budak tu x nak dok dah umah tu sebab house mate yang dia bawak masuk tu dok berjudi dalam umah...ni lah yang paling aku x suka...ko dah lah masuk umah tu tipu aku..pastu ade masalah pandai lak ko tepon....dia cakap x tahan nak tangok dia orang semua dok berjudi..kalau tegur kang takut kene belasah...penyewa tu sume sebenarnyer budak-budak sabah..aku sebenar nyer x suka budak-budak bujang sewa umah tu...sorry lah yer yang bujang-bujang..bukan ape..sebab area umah kau tu..kebanyakkan nyer yang dah berkeluarga..so lagi best kalau dapat penyewa pon yang berkeluarga..senang nak citer..lagi satu..aku sayang kat umah tu...kot ler..budak-budak bujang x pandai jaga umah..kang rosak sana sini.........................ok lah berbalik pade citer nyer...bunyi nyer macam penyewa tu dah ketakutan...dia siap cakap..kalau boleh nak kuar malam ni gak..so ramli tanya ler..abis tu macam mane nak bagi umah tu kosong..kalau dia kuar pon..x abis citer gak..umah x kosong...ramli cakap..kalau umah kosong baru boleh bagi deposit.....................

ok sambung balik...malam tadi budak penyewa tu call lagi...siap cakap umah aku tu dah jadi port housemate dia isap ice...isap dadah kat umah aku tu....................isk..isk....pastu dia cakap siap ade pengedar lak sorang di kalangan house mate tu...tu lah...dulu masa kau masuk..aku dah cakap x nak penyewa yang bujang..ko siap cakap lagi..x pe..kami dok adikberadik..hahh..skang amik ko...kalau adik beradik ko nape x berani nak tegur...padan muka....................gerammmmmmmmmmmmmmmmm...pastu dia siap cakap suruh laki aku g report polis...suruh ambush dia orang yang dok isap dadah kat situ..tau pon ko takut nak report sendiri.........en ramli yang dah dok dalam selimut pon bangun lah ajak kawan dia..pegi balai buat report....aku lak x leh tido..dok berdebar...on fb kejap..tgk² hp aku lak bunyi.. pak cik ni pon...agak² lah..tu lah selalu bebel kat aku suka letak ic rata²..mane ade aku letak rata²..cuma kekadang tersalah letak jer.....setengah jam pastu dia balik...dia cakap memula nak wat report..pas dah citer sume kat polis tu..dia cakap kene buat aduan kat anti narkotik bukit Aman sebab kes dadah...polis biasa x amik kes dadah..dah dia orang call kan ramli bercakap ngan pegawai Jabatan Narkotik Bukit Aman...dia cakap lepas dah ambush bagi clear umah sume..dia akan call ramli untuk amik kunci umah...susah jugak rupanya...polis kat situ pon siap cakap..jangan bimbang lah kalau kes macam ni cepat..sebab dah ade pengadu..dia siap cakap..insya Allah esok akan ade lah tu polis akan g menyamar jadi tukang sapu ke ape....

So kene tunggu je lah sampai umah dah clear baru boleh nak iklankan balikkkk..................macam-macam hal kalau bagi sewa umah ni................................

No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak