nuffnang

Tuesday 20 September 2011

Macam-macam hal

Alhamdullilah en. somi dah selamat pulang hari Sabtu lepas.......ok lah kali ni sebab dia bawak rice cooker dan makanan segera sendiri..so bab makan tak de masalah sangat....hotel pon ade sediakan makan malam dan breakfast....tapi disebabkan was-was..en. somi cakap hanya makan buah-buahan sahaja...tapi buah-buahan tu lagi fresh dan besar..macam buah epal dan oren....tapi macam buah pisang tu dah layu la...may be diimport kot...

************************>>>><<<<<***********************************

Itu settle satu hal....

Semalam en. somi cakap penyewa rumah kami yang sekarang ni tepon dia..mintak tangguh bayar sewa rumah bulan nih.....ni yang paling aku tak suka sebenarnya...tambah pulak semata-mata katanya kan sekapal ngan aku...amboiiiiiiiiiii...banyak cantik...abis tu ko sekapal ngan aku...bleh dok umah bayar sewa lambat ker?..ade ker time aku susah aku g mintak simpati ngan orang yg sekapal ngan aku?.....banyak cantik...........

Alasan dia..sebab bulan ni wife dia konvo...nak kene g konvo lah..sewa jubah konvo lah...amboi...dah tahu nak konvo ko simpan lah duit awal-awal...aku pon pernah konvo gak..masa aku konvo dulu baru dua bulan aku keje..tapi aku dan lagi bayar sume sewa umah..pastu sewa tempat untuk mak bapak aku datang sini masa konvo...tak kan belajar tinggi tak reti nak bajet kot.....abis tu kalau ko masuk kuarters...time ko konvo macam ni tak payah bayar ke..............banyak canteeeeeeek!!!!!!!!!!!!

Nasib baik en. somi tegas...kene bayar..atau pun tolak deposit.....kalau nak tanggug lebih dari seminggu...tolak deposit..........haaa amik ko...masa nak masuk sume manis yer...pak sedara ko bos besar lah....pengarah sana pengarah sini.......ade aku heran??? Peduli hapa aku.......

Masa masuk umah aritu dah lah siap suruh aku rekemen kan orang rumah dia ngan budak-budak yang nak ngaji.....ko nak cari keje pon aku kene tolong ker....alahai..aku senang jer..kan Carrefour tu dekat jer...cari lah keje kat sana...ini tak nak...nak keje yang setaraf ngan IJAZAH yang ade..aku pon keje kerani yang SPM je..ko nak memilih ko cari lah sendiri................ade aku kesahhhhhhhhh?????


Lain kali kalau dah tahu nak pakai duit...kena lah pandai bajet..takkan itu pun tuan rumah nak kena ajar...tau la baru kawen......kami yang gaji kecik ni pun hidup ala kadar supaya tidak menyusahkan orang...seboleh-bolehnya belanja dengan berhemat......

So berbelanja lah dengan berhemat supaya senang di kemudian hari.....







No comments:

Post a Comment

pendapat pembaca yang bijak